Intervaller i skidspåret


 Snö är underbart tycker vi allihop, särskilt när det bara är några få minusgrader och solen skiner. Idag lyste solen med sin frånvaro men vi njuter desto mer av 4 km fint glid i vårt eget upptrampade spår. 

 Det märks att sheltiesarna har vallning i sig för det roligaste som finns är att hålla ihop flocken - matte och husse i detta fall- och får vi för stort avstånd mellan oss springer de gärna fram och tillbaka för att se till att ingen åker vilse. Det kan man kalla intervallträning 😅Hmm ja, inte hela tiden, de har inte hur mycket ork som helst, men särskilt i början av turen när ivern och orken är på topp blir det gärna några intervaller. 

Idag har jag knåpat ihop min första iMovie-film från dagens skidtur . Ena barnbarnet visade en film hon gjort och gav mig en snabblektion häromsistens. Jag har bara gjort You Tube- filmer tidigare, men det här blir nog enklare tror jag, när jag fått öva lite. 

Så håll tillgodo om det går att dela på Blogger, håller tummarna: 





Kommentarer