Mera Dottir och husse

 


Nu är det tre veckor sen jag halkade till mig en revbensfraktur. Börjar bli lite ledsamt att det fortfarande tar emot och gör ont. Blir nog ett besök hos fysioterapeuten snart så jag får hjälp med varsam och effektiv rehab - om det är möjligt 😅. Vill ju kunna träna med hundarna och särskilt Dottir som nu verkligen börjar tycka att träning är kul och tigger om att få träna. På klubben i måndags tränade vi backa och skick runt kon på 5 m avstånd, gick riktigt fint. 

Imorgon ska vi träna en timme i hundsporthallen. Då får husse dra fram alléslalomet och bågarna och träna med Turid så kan jag träna slalom-in- och utgångar med Dottir. Det ska jag klara i alla fall! 


Lite tröst i eländet är det att se hur fint Dottir och husse utvecklas, men måste erkänna att jag blir lite avundsjuk när deras samarbete blir bättre och bättre. Kika på filmen från min träning med Linda som blev husses/min "Stand in"s träning istället. Kolla in tillfället när Dottir ge husse ett tjuvnyp för att han inte i tid meddelade vart hon skulle ta vägen . 












Kommentarer