Nikko på utlån hjälper till

 



Nikko var först ut med julbadet. Lite tidigt i år, men välbehövligt. Att denne fluffkille är så liten och tunn i duschen glömmer man bort tills man ser honom igen genomblöt. Tror han tycker att det är skönt att känna vinden blåsa genom nytvättad och torr päls efteråt  





Nikko hann knappt bli torr i pälsen innan vi lånade ut honom i ett par veckor. Han fick bo i huvudstan, så då var det ju bra att snyggpälsen var på ; ) 

Så jobbigt det var med tre löpande tikar hemma och så bra det blev att få bli huvudperson hos Helena och Robin! 

Men det var nog lite svårt i början för Nikko, ... att vara ifrån tjejerna... så han var nog en aning krävande för extramatte och extrahusse. Eller vad tänkte Nikko tro?

-"Krävande och krävande, grät lite de första två nätterna bara, ville att ni skulle förstå att jag hade svårt att sova utan min vanliga flock, så jag kollade om ni också var vakna och kunde trösta mig några gånger. Hjälpte till med era jobb, studier och träning på dagarna; skissa projekt på datorn, delta i zoom-möte, hålla koll om det fanns katter på grannarnas plåttak, vara tyngd i styrketräningen och drog med er ut på promenad flera gånger om dagen.
Rent och skärt hundgöra kan man tycka - och rätt trivsamt! 

Tack för att jag fick vara hos er den här gången, säg till bara om ni vill ha min hjälp och mitt sällskap snart igen"! 💖














Kommentarer