Årets första rosett!

 


                                            Årets första rosett intjänad av....... Nikko! 


Grattis Nikko till en femteplacering som bäst i december månads utmaning av Jycke-Fix. Vi deltog i en onlinetävling i Hoopers där två nya banor presenterades varje vecka under tre veckor. Kallt och mycket snö var det, men husse skottade snällt upp ett område så vi kunde ställa upp våra hoopershinder enligt de skisser vi hade att utgå ifrån. Resultatet presenterades för ett par veckor sedan och rosetter skickades hem till de fem bästa i varje deltävling.  

Nikko är lyhörd, lyssnar och tänker, så under den sista veckan vågade jag mig på att vara i DO (dirigeringsområdet) och dirigera Nikko runt banan med hjälp av mina verbala signaler. Husse filmade och frös om fingrarna. Snabbt och rätt sprang Nikko, men när vi var klara och efteråt tittade på filmen så såg vi att jag råkade putta till markören för DO - Nedrans! Poängavdrag!

Hade det inte hänt så hade Nikko kommit på 2:a plats. Men nu blev det en 5:e plats och det är inte illa det heller av ca 20 starter. På de första loppen kom han på 7:e och 9:e plats (utan DO) så övning ger färdighet, kan vi säga. Och det viktigaste av allt, vi hade jättekul! 

Nu väntar vi bara ivrigt på att isen som finns precis överallt ska smälta så vi kan börja träna ute ordentligt igen. Nu blir det bara nåt enstaka pass inomhus när vi får tillfälle och det räcker inte, vi behöver träna moment och enklare banor som kräver mycket plats! Dottir och Turid gillar också Hoopers så jag ser fram emot vårvädret med torra fina gräsplaner ..... eller hoopas jag för mycket då? 

Kommentarer