Hooperskungen


Nu går Nikko under namnet Hooperskungen hemma hos oss. Vi har deltagit i en onlineutmaning i Hoopers den senaste tiden och Nikko har verkligen gillat att få vara med på det. Dock har vädret häruppe i Dalarna gjort det svårt för oss att träna. Vi har fått leta ledig halltid i Stockholms hundsportcentrum när vi haft vägarna förbi och så klart passat på så snart underlaget ute varit ok. 

Nikko är så lyhörd och noggrann att han sätter mig på plats om jag slarvar eller gör fel. Häromdagen när vi tränade ute och jag var på väg att skicka Nikko runt en tunna stannade han och tokskällde på mig. Först undrade jag vad som tagit åt honom, men insåg plötsligt att jag nyss istället för att säga kommandot för runt, "Runt!", sagt "Genom!". Det är ju klart att Nikko måste försöka tala förstånd med mig när jag försöker få honom att springa igenom en tunna som står uppställd 😂. Härliga duktiga Nikko som lyssnar så uppmärksamt och som vill göra rätt💞. Tack för att du tillrättavisar mig när jag är så galen 😅

Här kommer några av de utmaningar vi provat på med och utan Dirigeringsområden och Utmaningslinjer. Nikkos och mitt samarbete och distanshandling blir bättre och bättre. Sååå kul vi har det!!!







 

Kommentarer