Onlineutmaningen klar




Då är vi klara med onlineutmaningen från JyckeFix, 10 Hoopersutmaningar på 5 veckor! Dottir fick börja och sen fick alla fyra sheltiesarna vara med och bidra med minst en utmaning var. Lärorikt och kul! Det var roligt att se hur olika de tog utmaningarna. 

Sally börjar höra riktigt dåligt, så det är lite jobbigt för henne att höra och göra det jag säger, det blir svårt att springa och titta på mig och min handling hela tiden. Så Sally är måttligt intresserad.  

Nikko är noggrannheten själv och en fena på att lyssna och göra det han ska. Inte så snabb, men säker. Kan fuska lite om det finns en genväg, men om han får göra om, då begriper han att det bara blir senväg istället för genväg, så då knallar han hellre vidare i den påbörjade linjen. 

Dottir blir ivrig som få och tycker inte att hon ska behöva runda just de tunnor jag pekar på eller springa igenom fler än tre Hoops i rad. Vi brukar behöva ha en argumentation innan hon inser att matte bestämmer och drar då vidare som blixten. Det går bättre och bättre för varje gång vi tränar, så om jag inte ger mig kommer vi nog överens om hur det ska gå till. 

Turid lånar husse inte ut så ofta, men när jag lånar henne är det en fröjd att visa henne runt banan. Hon är lyhörd och vill göra rätt så för det mesta blir det rätt och snabbt, i alla fall det hon känner igen och förstår. 

Vi började utmaningarna i snö och is och avslutade en kylslagen vårdag i april. Idag kom min T-shirt som bevis på att vi kämpat oss igenom alla utmaningar. Vilken hund som är mest lovande inom Hoopers..... Tadaaa .....!  Hemligt än så länge! 

Fixar med lite Hooperstävlingar på klubben och i Stockholm och ska träna lite mer intensivt fram tills dess. Mer om hundarna, tävlingarna och hur det går längre fram.... 

Kommentarer