Blåbärsträning för Dottir


Igår deltog Dottir i en blåbärtävling på hemmaklubben. Vi har ju kämpat med framåtsug till tunnlar och hopphinder och med snurrar kring mig, men nu börjar det arta sig. Den duktiga lilla tjejen fick en första- och en andraplacering så här kan hon posera stolt bland priserna. 

Intressant att kika på filmen (den enda från tävlingen tyvärr) efteråt. Startstabiliteten är urusel, tar ca 1/2 minut innan vi kan starta. Min oro vid banvandringen, att jag inte skulle hinna förbi den första tunneln och visa fram vid hopphindren till nästa tunnel, var obefogad. Det gick jättefint och Dottir flöt fram. Tyvärr var jag inte riktigt säker på att hennes flyt skulle hålla hela vägen så jag vågade inte gena och ge henne mer tid och plats utan sprang för nära och störde henne på slutet. Hon blev så sur på mig att jag fick ett tjuvnyp till avslutning.  Ajaj! Men nu vet jag att jag måste gena tidigare och visa att jag litar på henne. Så snabb som hon är, gäller det att jag tänker till innan. 

Två blåbärstävlingar inbokade i juni, så nu blir det fortsatt träning av. 😍




Kommentarer