Hundar på topp


Nikko är på topp/ i toppform vill han tala om med denna pose. Tränar både agility och hoopers med samma engagemang. Nu när godismaskinen dykt upp vid träningarna så blir det ännu roligare att göra sitt bästa 💖. 
Dottir och jag är i Solna några dagar och kvar i Dalarna håller Nikko och husse ordning på Sally och Turid - eller var det tvärtom?


Dottir visade framtassarna på senaste blåbärstävling i Falun i veckan som gått. Två andraplacering gav fina rosetter och priser. Var det inte för snurrarna så skulle hon vara en ständig vinnare. Nu tränar vi också med Treat&Train Manners Minder som verkar vara en boost självständigheten, så mycket mer fart och framåtsug ser jag och som jag hoppas ger varaktig effekt. 




Idag var det så premiär för SHC:s första Hooperstävling. Ca 50 starter på tre banor genomfördes under förmiddagen. Så kul och inspirerande att se alla duktiga ekipage. Jag hoppas Dottir lärde sig mycket genom att kika på de andra hundarna medans jag rände runt som tidtagare och koppelbärare. Det blev ju mycket både inspiration och träning för mig och med en runda runt Råstasjön när vi kommit hem läste jag av närmare 22 000 steg. Inte konstigt att både Dottir och jag förvandlades till soffpotatisar när vi kom hem. Imorgon blir den ännu en intensiv dag, hej och hå!

 

Kommentarer