Tjoho - klass 3 here we come!


Delmål tre är nu uppnått! Turid tog sn tredje agilitypinne på Gagnef Floda brukshundklubb förra helgen och är klar för klass 3 i både hopp och agility! Heja Turid och husse, nu är siktet inställt på att ta en eller annan SM-pinne också. 



Dottir kämpar på med fart och glöd i klass 1. Är det fina linjer går hon som på räls - och vilken fart! Hon är ju fortfarande orutinerad och har en del bestämda åsikter vid en del tunnelingångar och vid framförbyten, där hon absolut inte gillar att jag ändrar riktning och vänder mig mot henne. Det är verkligen en utmaning att hinna med och visa rätt för hon är SUPER-snabb! Med hjälp av Hoopersträningen har den lilla vesslan blivit en super-racer som gillar fart och fläkt och hon börjar inse att det är bra att lyssna på mig också ; ). 


Vi tävlar för att träna på tävlingsmiljön och hoppas på att, i takt med ökad säkerhet hos både mig och Dottir, vi ska få till riktigt bra lopp framöver. Nu till helgen är det Hopp och Agility klass 1 i Bollnäs. MEN jag fick problem med ett knä i torsdags. Förmodligen en vridning i knät som ställde till det i min gamla meniskskada och/eller uttänjda ledband. Hur som helst är det ordentligt svullet, värker och svårt att gå på, så... fysioterapeuten sa till mig att det blir till att vila och mjukrehabilitera tills svullnaden gått ner så han kan undersöka knäet. Så vad innebär det - husse fick en hund till att springa med ... och brått att träna med Dottir för att se vad hon kan och inte kan ; ). Så imorgon åker de två själva till Bollnäs och tävlar. Det ska bli spännande och intressant att se hur det funkar med så lite förberedelser. Jag har nämligen inte lånat ut min hund till nån annan att träna, så det här blir väldigt speciellt. Ska hålla koll på liveresultaten och hålla tummarna för mina älsklingar!

Kommentarer