Vintermånad

 


Vad gör man, om man inte passar på att träna inomhus, när det är snö och kallt ute. Själv ser jag till att under träningen anstränga mitt knä igen så pass att det blir obrukbart för agility en period igen. Har svårt att inse att jag borde lägga ner agilityn och satsa på skonsammare former av hundsport för min del. Men det är ju så kul! 😫 

Jag hade bokat in en blåbär-/inoff tävling i Avesta för mig och Dottir när vi ändå skulle åka från Storstan till Dalarna. Det vara bara att inse att det var dags att be den trogne inhopparen ställa upp för oss igen. 😄 Sagt och gjort.  
 Hundhallen i Avesta blev en trevlig bekantskap som vi gärna återvänder till. Hur som helst, så skötte sig Dottir och Husse riktigt bra, och fick en andraplacering bland smallhundarna. Inget världsrekord, men bra nog ändå i den uppkomna situationen. Tack för hjälpen och Grattis!


Fjärde advent har infunnit sig med lugn och frid..... 


Men vad är det jag ser? Pennan glöder i datorns sken. Ser ut som att nån analyserar loppen och vill vara väl förberedd till nästa inhopp! Gillar det, men blir lite taggad. Vi får väl se, är ju nästan bra igen nu.... Vi får testa på onsdagsträningen i Avesta.  






Kommentarer