Nikko tränar Hoopers med JyckeFix 1 och 2



Oj så skoj vi har det Nikko och jag när vi tränar Hoopers. Vi försöker få till ett träningstillfälle i veckan på klubben med andra. Bra med störningar och nya människor och hundar som bara finns där. 

Nu har vi gått med i en onlineträning i form av utmaningar som JyckeFix lägger upp på fb. Första övningen i förra veckan får vi vara ganska nöjda med.  Jag lyckas hålla mig inom BO (bonusområdet) så som det är tänkt i Hoopers. Så härligt att se Nikko hitta linjen och springa så stabilt framåt i banan.  


https://youtu.be/6oCxRipdlTM

Idag var det dags för den andra utmaningen med UL (utmaningslinjer). UL visar var på banan jag kan välja att befinna mig i. Det finns tre nivåer/svårigheter. Vågade mig på svåraste UL och lyckades nästan fullt ut. Hade tyvärr markerat de tre UL med hjälp av hinderstöd utanför banan. Så Nikko tänkte att ja, hinderstöd brukar vi ju runda när vi tränar så varför inte runda två hinderstöd på en gång!?

Hur jag än försökte få Nikko att välja hoopershindren i målrakan, så tyckte Nikko att han tolkat banan rätt och fortsatte i slutspurten utanför de två hinderstöden. 

En ny insikt; ställ inte upp hinderstöd som UL-markeringar nära banan. Gulle Nikko gör sitt bästa att förstå mattes konstiga idéer. 



Kommentarer